Pagina's

maandag 9 december 2013

Hemdje voor Joppe zijn 7de verjaardag

 Lotte mocht terug naar een verjaardagsfeestje. Deze keer van haar vriendje Joppe.
Zijn zus had al een aantal keren iets zelfs gemaakt gekregen, maar bij Joppe was het geleden van zijn eerste verjaardag.
Toen had ik voor hem een muts en een sjaal gemaakt, maar ondertussen zijn we al heel wat jaren verder.

De stof kocht ik, toen ik een bezoekje bracht aan Petit Bazaar. Altijd leuk om daar inspiratie op te doen.
Paspel en biais vond ik daar ook, alleen voor de knopen en garen moest ik nog eens langs in een naaiwinkel.
 Ik had maar enkele dagen de tijd om het hemdje af te krijgen.
Niet altijd evident met met mijn drie schatten, maar het is gelukkig wel op tijd afgeraakt.

Het patroon komt uit dit boek.


Het rugpand van het patroon heb ik doorgeknipt om er een paspel in te laten doorlopen.
Vooraan werd het zakje ook voorzien van paspel.
Het biais gebruikte ik om de boord aan de kraag (langs de binnenkant) netjes af te werken.
 

De jarige met zijn nieuw hemdje aan. Het zat hem als gegoten. Wat een opluchting :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten