Pagina's

donderdag 17 oktober 2013

Suitekleedjes voor het huwelijk van mijn broer

Voor mijn broer zijn huwelijk, hadden ze mij gevraagd om voor de bruidsmeisjes kleedjes te maken. Samen gingen we op zoek naar een geschikt patroon. Toen dit beslist was, zijn we naar de stoffenwinkel gegaan. Na wat rondkijken kozen ze voor deze drie stofjes.



Ik kon dus aan de slag gaan. Het eerste kleedje nam heel wat tijd in beslag. Vooral door het uitzoeken hoe alles moest. Als hulp schreef ik een beknopte werkwijze op en zo verliep het maken van de volgende drie jurken heel wat vlotter. Bij de eerste pasbeurt bleek dat het jurkje voor mijn oudste dochter toch nog te groot was. Dus sneed ik het bovenstuk eraf, maakte het bovenstuk volledig opnieuw en naaide dit aan de ingekorte onderjurk. Veel beter! Voor de andere kinderen zaten de jurkjes onmiddellijk als gegoten.




Om het helemaal af te maken, maakte ik nog voor mijn meisjes een diadeem die ik bekleedde met de rode stof.



Nu was het alleen nog zoeken naar bijpassende rode schoenen. Hier in de buurt overal gaan zoeken maar er jammer genoeg geen mooie gevonden. Gelukkig kwam oma te hulp. Zij vond twee paar mooie rode schoenen voor mijn meisjes.


Nu moesten we alleen nog afwachten tot het feest kon beginnen  en de vier meisjes konden pronken in hun kleedjes. 


Eindelijk was het zo ver. De kindjes hadden er enorm veel zin in.




Hier zie je, naast het prachtige koppel, de 4 meisjes samen: Noor, Zoë, Lize en Lotte.


Lize en Zoë zagen er precies als zusjes uit.

 

 Het koppel had ook zo een mooie wagen gehuurd. Daar moesten we dus zeker gebruik van maken.
















3 opmerkingen:

  1. prachtig gemaakt!
    Mooie dingen hoor!

    staruur.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt wondermooi, deze kleedjes! Via een collega leerde ik jouw blog kennen (vandaag!). Ik scrolde even door jouw berichten en zag enkele kleedjes uit het boek van C. Deweerdt. Zelf ben ik van plan om het kleedje Lisa uit dat boek te maken voor mijn oudste dochtertje haar Eerste Communie (volgend jaar pas, maar de eerste ideeën zijn nu al aan het groeien). Daarom wou ik je eens vragen of dit enkel met een onderrok in tule is, en geen bijkomende voering? Vallen de kleedjes goed op die manier? Ik dacht nog een onderste laag in voering te doen, dus de tule tussen de voering en de buitenstof, maar jij doet het blijkbaar enkel met 2 laagjes? Vele groetjes en ook welkom op sewbel.blogspot.be!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!
      Er zit een onderrok onder uit heel lichte katoen. Aan de onderkant van de onderrok heb ik twee stroken tule genaaid. Dus geen volledige onderrok uit tule, maar enkel een boordje. De stroken tule fronsen en dan pas naaien aan de onderrok.
      Ik zal zeker een kijkje nemen op jouw blog :-) Benieuwd.

      Verwijderen