Pagina's

dinsdag 21 januari 2014

Een warme jas voor Seppe

De draagdoek (lodger) waar ik Seppe in steek als we ergens naar toe gaan, begint nu stilletjes aan te klein te worden. 
Hoog tijd dus voor een nieuwe jas. 
Had hier wel al een hele mooie liggen, maar was helemaal niet praktisch.
Door de smalle mouwen is het heel moeilijk om dat jasje aan te krijgen.

Ik ging dus op zoek naar een model met brede mouwen zodat ik het jasje Seppe makkelijk aan en uit kan doen. 
Het patroon vond ik in één van mijn naaiboeken die ik onlangs als kerstcadeau gekregen heb.
Samen met de papa van Seppe ging ik naar de stoffenwinkel.
Daar vonden we een stofje die we allebei mooi vonden.
Voor de binnenkant kozen we fleece.

Na een dagje naaien zat het jasje al in elkaar en kon onze zoon er al van genieten.




Met het laatste restje stof maakte ik nog een sjaal en wanten erbij.
Alleen bleken deze laatsten net iets te klein uitvallen.
Vond het heel jammer maar werkte ze wel volledig af.
Zal ze aan mijn twee dochters geven om ze bij de poppen aan te doen.
Zo kunnen ze toch nog gebruikt worden. :)

 

 

 

Seppe met zijn jas en sjaal aan.

 Aangezien ik niks meer over van de stof had, heb ik dan maar in de winkel nieuwe wanten gekocht.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten