Pagina's

vrijdag 12 september 2014

Een jurk

Warte, een vriendin van Lotte, was onlangs jarig.
Ik vroeg haar wat ze graag zou krijgen
en ze zei me een jurk waarmee je goed kan ronddraaien.

Zo gezegd, zo gedaan.

Ik nam het patroon uit het boek Stof voor durf-het-zelvers.
Ik hertekende het bovenstukje met een v-hals zowel op de rug als vooraan
en nam voor de rok de volledige breedte van de stof.

Het jurkje raakte net op tijd af voor Warte haar verjaardagsfeest.
Ik maakte 's avonds net voor Lotte in bed moest snel nog wat foto's.
Warte en Lotte hebben dezelfde maat,
waardoor mijn grote meid als pasmodel fungeerde.

Binnenkort ga ik hetzelfde model nog eens maken voor Lotte.



Het riempje had ik toevallig liggen en vond ik goed passen op de jurk.


De rok werkte ik af met een rolzoom in het rood.


Warte was heel blij met het kleedje.
Ze deed het zelfs onmiddellijk aan op haar verjaardagsfeest.
Ze staat er ook prachtig mee.
Dat geeft echt voldoening :-)

2 opmerkingen: