Pagina's

woensdag 5 oktober 2016

Mijn Ida tas

Ik had al een tijdje zin in een nieuwe tas voor mezelf.
Toen er ook nog eentje volledig versleten was,
werd het hoog tijd om het te maken.
Hier vond ik dit leuke stofje.

Het patroon haalde ik uit dit boek. 
De uitleg is duidelijk en gemakkelijk om te volgen.

In het boek gebruiken ze vlieseline om enkele patroondelen te verstevigen.
Alleen zou ik volgende keer op meer delen (lichte) vlieseline aanbrengen.
Zo zou de tas toch iets steviger zijn.
Vooral aan de voorzak en rugpand.


Binnenin de tas naaide ik een stevig tussenschot,
zodat ik er gemakkelijk een map in kan steken.
In het midden van het tussenschot doorstikte ik de stof.
Het tussenschot bleek uiteindelijk iets te groot gemaakt.
Volgende keer enkele centimeters kleiner maken.
Maar het is zeker bruikbaar.


Om eerlijk te zijn, kriebelt het om een nieuw exemplaar te maken.
Deze keer met enkele aanpassingen.
Maar er staat eerst nog een winterjas op de planning.


2 opmerkingen: