Pagina's

zaterdag 6 juni 2020

Plissérok

Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.
De kinderen liggen net in bed,
door de corona tijd zijn we hier allemaal een beetje uit ritme,
en ik heb zin om hier nog eens iets te posten.

Het begon eigenlijk al een hele tijd terug dat ik me liet verleiden tot het kopen van deze mooie plisséstof. Ook,de prachtige elastiek die ik erbij vond, was snel beslist.



Ik had echter een beetje schrik voor om er effectief aan te beginnen omdat de stof toch aan de duurdere kant was en je nooit zeker weet of wat je maakt je ook mooi zal vinden als je het draagt.

Zowel in het tijdschrift van LMV, de Allegra rok, als op de site van Lotte Martens stond een beschrijving om zo een rok te naaien.
Na het doornemen van beide werkbeschrijvingen besloot ik me er toch aan te wagen.

Het maken op zich viel goed mee. 
Het enigste dat ik volgende keer anders zou doen,
is minder stofbreedte nemen.
Nu poft die iets te veel naar mijn zin,
maar om nu alles opnieuw los te maken zie ik ook niet zitten.
Uiteindelijk is de rok wel draagbaar,
dus laat ik het zo.

Ik besloot mijn rok te houden voor de voorbije kerst- en nieuwjaarsperiode.
Na de feestdagen kon ik mijn rok nog eens aan op enkele feestjes,
maar nu de laatste maanden hangt deze in de kast.
Niet omdat ik het ineens niet meer mooi vind,
maar ik vind het minder om het met dit mooie weer te dragen.


Ik had tot dan nog geen enkele foto waarop mijn rok goed te zien was
en daar wou ik graag verandering in brengen. 
Al sta ik liever zelf achter de lens dan ervoor.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten