Pagina's

vrijdag 13 september 2013

Doopsuiker Seppe

Voor het doopsuiker gebruikte ik dezelfde stof als dat van de jurkjes voor mijn twee dochters.

 Ik maakte de hobosack in het klein. Binnenin werkte ik het zakje af met een witte voering. Het idee kwam van één van de blogs die ik volg.

Ik kocht ook enkele lange doosjes die ik versierde met de stof door middel van vliesofix.Gemakkelijk om mee te werken en snel klaar.



Voor op mijn man zijn werk maakte ik de hobosack in het groot en flockte ik de naam van ons zoontje erop.




Voor de kinderen die op bezoek kwamen maakte ik voor de meisjes haarspeldjes die ik aan een doosje bevestigde.

 De jongens kregen een kleine hobosack zoals de volwassenen, alleen werd deze niet gevuld met doopsuiker maar met knikkers en snoepjes.

Natuurlijk wou mijn oudste dochter Seppe ook eens tonen op school en doopsuiker uitdelen. Dus kocht ik nog kleine doosjes die ik ook met stof versierde.



Zo trots dat ze was!




Ik maakte ook een canvas met de stof waarop ik ook de naam flockte.
Achteraan werd de stof vastgeniet aan het canvas.



Omdat ik toch genoeg stof gekocht had, kon ik nog bijpassende vlagjes maken. Heel gemakkelijk om te maken.



En zo werd uiteindelijk het doopsuiker gepresenteerd in het ziekenhuis.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten