Pagina's

maandag 28 oktober 2019

Een turnzak komt altijd van pas

Ik maakte ondertussen al een aantal turnzakken,
altijd volgens hetzelfde patroon uit het boek 'Zo geknipt'.
Leuk als een patroon zo rendeert.  ;-)


Deze was de allereerste turnzak die ik ooit maakte.
Toen gebruikte ik die nog om reservekleren in te stoppen,
toen Seppe startte met de eerste kleuterklas.
Ondertussen gaat de zak nog altijd mee.
Deze foto is recent genomen.
Je zou niet zeggen dat de turnzak al drie jaar gebruikt wordt.


Om de overgang naar het eerste leerjaar te vieren,
wordt er elk jaar door de ouders iets gemaakt voor de kinderen van de derde kleuterklas.
Deze keer werd het een turnzak.
Ik kon moeilijk zijn oude geven als cadeau,
dus maakte ik een nieuwe.
Ook voor een vriendje van de klas maakte ik er eentje extra.
Deze zie je hieronder.


Het was de eerste keer dat ik de turnzak voor een deel uit tricot stof maakte.
Ik had een beetje schrik dat het zou doorhangen,
maar doordat de rest van katoen is gemaakt kan dit wel.

Mijn metekind had dit schooljaar ook een turnzak nodig,
dus maakte ik ook eentje voor hem.


Voor Lize maakte ik begin dit schooljaar ook een turnzak.
Ik gebruikte dezelfde stof als die ze gekozen had voor haar kroon.



Nu nog eentje voor de oudste en iedereen heeft er één.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten